Просветното министерство даде на КЗЛД продажбата на „Школо“

Просветното министерство не е било информирано за продажбата на „Школо“ (Shkolo) на британска компания. След публикуване на информация в медиите институцията сезира ДАНС и Комисията за защита на личните данни за проверка на случая, съобщиха от ведомството. 

Продажбата на платформата събуди опасения у родители, че данните на децата им ще бъдат откраднати и използвани.

МОН към момента няма договорни отношения с „Школо“, но много от българските училища са техен клиент. С цел защита на тези образователни институции министерството ще предприеме всички действия за разясняване на случая.

Вече е изпратено и писмо до компанията с искане незабавно да предостави цялата налична информация, а заедно с това са сезирани и компетентните органи.

Случаят е показателен, че е целесъобразно използването на услугата електронен дневник към държавната система – НЕИСПУО. Към момента над 830 образователни институции работят с нея.

Вчера стана ясно, че „Школо“ се придобива от доставчика на образователен софтуер и услуги във Великобритания „Джунипър Едюкейшън“ (Juniper Education). Това породи опасения, че са застрашени чувствителни лични данни на ученици, учители и родители.

Ако електронният дневник, който създаде „Школо“, напусне изцяло българския пазар, най-добрата алтернатива, която да го замести, ще са познатите до болка хартиени дневници„, каза председателят на Съюза на ръководителите в системата на народната просвета Диян Стаматов.

Съоснователят на „Школо“ Мирослав Джоканов пък успокои, че продажбата на платформата на британската компания не застрашава личните данни на ученици и учители.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.